"an independent online kurdish website

بهداد اسفهبد، از کارکنان ایرانی سابق فیسبوک، از بازداشت خود در سفر به ایران خبر داد و افشا کرد که سپاه پاسداران قصد داشته او را به جاسوسی وادار کند.

آقای اسفهبد که سابقه برنامه نویسی در گوگل را نیز دارد در متنی که دوشنبه ۲۷ مرداد، ماهها پس از آزادی از بازداشت و بازگشت به آمریکا، منتشر کرد با اعلام خبر بازداشت خود در تهران، نوشت که اواخر دی ماه سال گذشته که برای دیدن خانواده به تهران سفر کرده بود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.

او توضیح داد که در هفت روز بازداشت در سلول انفرادی در پی بازجویی‌ها و فشارهای روحی، ماموران به حساب‌های او در شبکه‌های اجتماعی دست  یافته و اطلاعات آنها را به دست آوردند. ماموران در نهایت با یافتن تصاویری مربوط به حمایت او از اعتراضات سال ۸۸ و جنبش سبز، آقای اسفهبد را تهدید به ۱۰ تا ۲۰ سال زندان به اتهام اقدام علیه امنیت کشور کردند.

ماموران اطلاعات سپاه پاسداران همچنین به او پیشنهاد دادند که در ازای آزادی و تعلیق پرونده‌اش، اطلاعات مورد نیاز سپاه را از برخی افراد در اختیار آنها بگذارد.

آقای اسفهبد که تابعیت کانادایی دارد و ساکن آمریکا است، نوشته است که با این شرط موافقت کرد چون معتقد بود این تنها راهی است که می‌تواند از کشور خارج شود و این موضوع را اطلاع رسانی کند.

منبع: صدای امریکا

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی