"an independent online kurdish website

روز ششم ژانویه‌ 2020 رادیو همبستگی در قسمت اخبار این خبر را پخش نمود:

(صادق زیباکلام تحلیلگر اصلاح طلب در مصاحبه‌ء تصویری مفصلی که‌ به‌ تازگی با تارنمای اعتماد آنلاین در ایران انجام داد،

 در پاسخ به‌ این پرسش خبرنگار اعتماد آنلاین: که‌ چرا او با رسانه‌های فارسی زبان ضد انقلاب خارج کشور بدون نگرانی مصاحبه‌ میکند؟ گفته‌ است چون به‌ دستور مقامات دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و قضایی کشور این مصاحبه‌ها را انجام میدهد.

او گفت تمام مصاحبه‌های او با رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور با آگاهی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران و در جهت دفاع از کلیت نظام اسلامی صورت میگرد، هر وقت هم آن دستگاه‌ها او را از این کار منع کنند، او حاضر نیست تحت هیچ شرایطی به‌ مصاحبه‌ و همکاری خود با این رسانه‌ها ادامه‌ دهد. در پاسخ به‌ این پرسش که‌ علت این تابعیت از دستگاه‌ امنیتی چیست؟ صادق زیباکلام گفته‌ است، چون آنها صاحب قدرت هستند).

**

پخش آن خبر از دو‌ جنبه‌ حائز است.

جنبه‌ اول : مدیران سایت اعتماد آنلاین گویا مسئله‌ء مهمی را کشف کرده‌ که‌ آنرا بصورت سئوال و جواب طرح نموده‌اند. هر خواننده‌ و شنونده و بیننده‌‌ای که‌ بطور سطحی به‌ نوشته‌ها و مصاحبه‌های (صادق زیباکلام) برخورد نموده‌ باشند، متوجه‌ آن بوده‌اند‌ که‌ کار ایشان چیست و از کجا سرچشمه‌ میگرد.

در سال 2014 یک نوشته‌ او را در فیسبووک دیدم، مطلب خیلی فریبکارانه‌ بود، به‌ دلیل همان فریبکاری چند سطری را ناچارا” زیر عنوان (آقای زیباکلام- خودتی، در یک کلام) در انترنت قرار دادم و به‌ ادرس خودشان هم روانه‌ نمودم.

زیباکلامهای دیگر

در برنامه‌های رادیو همبستگی پیرامون مسائلی از ستهکولم با تهران تماس میگیرند و با افرادی مصاحبه‌ میکنند، علاو بر آن مصاحبه‌ها مدتی زنی به‌ اسم (سولماز اسکندری) هفتانه‌ اخبار ایران را در رادیو همبستگی قرائت میکرد، خانم اسکندری اخبار را به‌ وسیله‌ تماس از سوئد با ایران کسب میکرد یا اینکه‌ خود ایشان در ایران بوده‌ و مستقیما خبرا را در رادیو همبستگی پخش مینمود؟

در رابطه‌ با‌ خواندن اخبار توسط خانم اسکندری، در سال 2018 مطلبی تحت عنوان از (رادیو پیک تا رادیو همبستگی) در همین رادیو خواندم، متاسفانه‌ مسئولین رادیو کاملا” سکوت کرده‌ و کلمه‌ای راجع به‌ محل خبرخوانی خانم اسکندری بیان نداشتند، اینهم در حالی است که‌ رسانه‌ محل (خبرنگاری) که‌ خبری را مخابره‌ میکنند اعلام میدارند، برای نمونه‌ {(ستفان بوری) روزی از واشنگتۆن و روزی از نیورک} و {سه‌میر ئه‌بو عید روزی از ترکیه‌ و روزی از بنگلادش} خبر برای رسانه‌های سوئدی ارسال میدارند.

با توجه‌ به‌ اینکه‌ سایت اعتماد آنلاین مسئله‌ء تماس با (رسانه‌های ضد انقلاب خارج کشور) را به‌ آقای زیباکلام گوشزد نموده‌ و جواب او هم این بوده‌ که‌ (کار خود را با اجازهء‌ (مقامات اطلاعاتی و امینی) انجام داده‌ است. آیا مسئله‌ تماس با ایران توسط همان (رسانه‌های ضد انقلاب خارج از ایران) برای نمونه‌ (رادیو همبستگی) و مصاحبه‌ با افرادی در ایران برای مقامات اطلاعاتی و امینی اهمیت نداشته‌ و از آن چشم پوشی نموده‌اند؟ بدون شک دارای اهمیت بوده‌ است و از آن غفلت ننموده‌اند، با توجه‌ به‌ جوابهای آقای زیباکلام، میشود گفت: کار تماس این رسانه‌ها با ایران بدون اجازه‌ء دستگاههای‌ (اطلاعاتی و امینی) امکان نداشته‌ و ندارد و کار آنها هم مثل زیباکلام در راستای تحکیم نظام اسلامی میباشد.

این مطلب را در فیسبوکهای خود و چند سایت انترنتی قرار خواهم داد.

با تشکر سه‌عی یکی از شنوندگان رادیو

این مطلب در روز ( 13/6/ 2020) در رادیو همبستگی قرائت گردیده‌ است. 

سه‌عی سه‌قزی

 sai.saqzi@gmail.com

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی