"an independent online kurdish website

جسد غلامرضا منصوری قاضی متهم به فساد مالی که بر اساس حکم دادگاهی در رومانی به ‌صورت موقت و مشروط آزاد شده بود، روز جمعه 19 ژوئن 2020 در بیرون هتل محل اقامت وی پیدا شد.

بر اساس گزارش خبرنگار رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی از رومانی، «منصوری از پنجره محل اقامت خود به پایین پرت شده و مرده است.»

در گزارشی آمده است که ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت محلی پلیس از طریق بخش «پذیرش» هتل مکان اقامت منصوری مطلع شد که جسد یکی از ساکنان طبقات بالای هتل در دیگر سوی این هتل پیدا شده است.

به رغم اینکه در گزارش پلیس نامی از فرد مقتول نیامده ولی مشخص گردید که وی 52 ساله بوده و تحت پیگرد قضائی قرار داشته است.

منابع آگاه به بخش روملانیای رادیو آزاد اروپا گفتند که این شخص غلامرضا منصوری است که هفته گذشته در بخارست دستگیر شده بود. پلیس در حال حاضر سرگرم اجرای تحقیقات در مورد علت مرگ وی و این که آیا از پنجره هتل پرت شده و یا اقدام به خودکشی کرده، می‌باشد.

غلامرضا منصوری به دریافت 500 هزار یورو رشوه متهم است و پس از تشکیل دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، نام وی بر سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد که در خارج از ایران به سر می‌برد.

پس از آن گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت او در رومانی منتشر شد، اما قاضی دادگاهی در شهر بخارست تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ 20 تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد.

قاضی رومانیایی از ایران خواسته بود مدارک مربوط به درخواست استرداد او را تا آن زمان به دادگاه ارائه کنند.

خبرگزاری ایسنا شنبه 13 ژوئن 2020 به نقل از غلامحسین اسماعیلی گزارش داد که قاضی منصوری در رومانی دستگیر شده است

او در این باره گفت: «این فرد در رومانی دستگیر شده است اما به دلیل شیوع کرونا چون هیچ پروازی انجام نشده فعلا به ایران آورده نشده است».

گفتنی است که در جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و همدستانش که روز یکشنبه 7 ژوئن برگزار شد، نماینده دادستان تهران، گفت: «متهم ردیف نهم غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان که از کشور متواری شده است به دریافت رشوه بالغ بر 500 هزار یورو متهم است.»

پس از مطرح شدن نام قاضی منصوری در دادگاه، او در پیامی ویدیویی اعلام کرد که قصد بازگشت به ایران را دارد.

پیش از این، سعید منصوری برادرزاده قاضی منصوری با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که 10 ژوئن قاضی منصوری در شهر بخارست رومانی به کنسولگری ایران برای بازگشت به کشور و حضور در دادگاه مراجعه می‌کند اما شب حالش بد می‌شود و ماموران سفارت او را به بیمارستان منتقل می‌کنند و پلیس بخارست او را تحویل پلیس اینترپل می‌دهد.

قاضی منصوری، سابقه صدور احکام سنگین برای برخی روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی، طی سال‌های اخیر را در کارنامه خود دارد.

منصوری که متهم به مشارکت در باند رشوه‌خواری در قوه قضاییه است در آلمان ساکن بود.

گزارشگران بدون مرز با ارائه شکایتی به دادستانی فدرال آلمان، خواستار بازداشت غلامرضا منصوری به خاطر سرکوب و زندانی کردن روزنامه‌نگاران ایران شده‌ است.

منبع:  العربیە

اولین تصویر از انتقال جسد قاضی ایرانی متهم به رشوه‌گیری که پنجره هتل محل اقامتش در رومانی به بیرون پرت شد.

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی