"an independent online kurdish website

هشدار وزیر دفاع اسرائیل به‌ ایران: سوریه‌ ویتنام شما خواهد شد

نفتالی بنت معتقد است که‌ اگر حضور نیروهای ایران در سوریه‌ ادامه‌ یابد، جمهوری اسلامی به‌ سرنوشت آمریکا در جنگ با ویتنام دچار خواهد شد. ایالات متحده‌ در جنگ ویتنام نخستین شکست تاریخ خود را تجربه‌ کرد. روز یکشنبه‌، 17 آذر هشتم نوامبر وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانسی که‌ توسط (ماکور ریشون) روزنامه‌ نزدیک به‌ مذهبیونی راستگرای اسرائیل برگزار شده‌ بود سخنرانی کرد. نفتالی بنت گفت: (ایران در تلاش است تا یک حلقه‌ آتش پیرامون کشور ما برقرار کند. این کشور در حال حاضر در لبنان حضور دارد و برای استقرار نیروهای خود در سوریه‌ نوار غزه‌ و جاهای دیگر تلاش میکند.) او تاکید کرد که‌ اسرائیل باید از موضع مهار کردن فعالیتهای جمهوری اسلامی خارج شده‌ به‌ فکر حمله‌ به‌ ایران باشد…..

در آن نوشته‌ وزیردفاع اسرائیل (ایران) را تهدید نموده‌، این کار هم به‌ دلیل آنست که‌ ایران میخواهد در جوار اسرائیل حرکتهای انجام دهد و اسرائیل را تحت فشار قرار دهد. در راستای گفته‌های این وزیر اسرائیلی دو سئوال برای من بعنوان خواننده‌ آن مطلب مطرح میباشد.

سئوال اول – دولت ایران دارای چنین قدرتی میباشد  که‌ دولت اسرائیل را تهدید کند؟!

جواب این سئوال در {(جنگ ایران و عراق و پایان آن جنگ با نوشیدن جام زهر توسط آیت الله‌ خمینی رهبر انقلاب اسلامی مردم ایران) که‌ (شکست را پذیرفت)، مشخص میباشد که‌ دارای چنین قدرتی نیست!

سئوال دوم – آیا دولت اسرائیل به‌ لحاظ قدرت نظامی در جهت دفاع از خود آنقدر ضعیف است که‌ دولت ایران در جوار آن قدرتنمایی کند و حرکتهای انجام دهد که‌ دولت اسرائیل را تحت فشار قرار ؟!

جواب این سئوال را هم میتواند در کارنامه‌ء دولت اسرائیل یافت که‌ در چند مورد زیر میباشد:

1 – از بدو تشکیل دولت اسرائیل جامعه‌ عربی و دولتهای عربی بر این باور بودند: باید دولت اسرائیل را به‌ دریا انداخت، برای آن هدف 4 بار در سالهای 1948- 1956 – 1967 و 1973 با اسرائیل وارد جنگ شدند، این جنگها با شکست دولتهای عربی و جامعه‌ عربی خاتمه‌ یافته‌ است. دولت اسرائیل در سال 1967 طی 6 روز توانست بر (صحرای سینا و نوار غزه‌ در مصر)- (کرانه‌ء اردون و اورشلیم در اردون) و ( ارتفاعات جولان = گولان و شهر قنیطره‌ در سوریه) مسلط گردد.

2 – بمبباران نیروگاه‌ اتمی عراق

دولت عراق که‌ خود را یکی از دشمنان اسرائیل میدانست و در راستای قدرت طلبی نیروگاه‌ اتمی میساخت، دولت اسرائیل در یک حمله‌ غافلگیرانه‌ در سال 1981 آن نیروگاه‌ بمب باران نمودند!

3 – بمبباران نیروگاه‌ اتمی سوریه‌

بمبباران نیروگاه‌ اتمی سوریه‌ در سال 2007 توسط دولت اسرائیل

4 – زندانی کردن 40 روزه‌ یاسر عرفات

دولت اسرائیل برای مدت 40 روز اجازه‌ نداد که‌ ‌یاسر عرفات از خانه‌ خودش بیرون رود!

با توجه‌ به‌ نمونه‌های فوق و عملیاتهای چند سال اخیر دولت اسرائیل در سوریه‌ که‌ هر جا را خواسته‌ بمبباران نموده‌ و با خاک یکسان کرده‌ است و در برابر {عملیاتهای (اسرائیل) دولت (سوریه‌ عاجز و ناتوان) بوده‌ و (جامعه‌ عربی) هم تسلیم طلبانه‌ در برابر اسرائیل سر خم کرده‌ و با نوشتن چند سطری زیر عنوان (محکوم کردن عملیاتهای دولت اسرائیل)} ناتوانی خویش را به‌ جامعه‌ جهانی اثبات نموده‌اند!

به‌ گفته‌ آقای (نفتالی بنت) ایران علاو بر اینکه‌ در سوریه‌ حضور دارد و برای اسرائیل مزاحمتهای ببار آورده،‌ میخواهد با حضورش در لبنان اسرائیل را تحت فشار و قرار دهد.

دولت اسرائیل در چند سال گذشته‌ مناطقی از سوریه‌ را بمبباران نموده‌ و به‌ گفته‌ رسانه‌های جهانی در آن بمببارانها افرادی از سپاه‌ پاسدارن ایران و نیروهای وابسته‌ به‌ آن هم  کشته‌ شده‌اند. حضور ایران در سوریه‌ نه‌ به‌ خاطر (پشتیبانی از دولت سوریه‌) و نه‌ به خاطر (دفاع از مردم فلسطین ‌بوده‌ و میباشد) که‌ دولت ایران = جمهوری اسلامی مدعی آن است! برای روشن شدن دخالتهای ایران در سوریه‌ و فلسطین  لازم است مقداری به‌ آن مسئله‌ بنگریم:

(دولت سوریه) و (جریانهای فلسطینی) خود را جزو جامعه‌ عربی میدانند، تضاد‌ (ملت فارس) و (ملت عرب) عمیق است و بر همگان آشکار بوده‌ و میباشد، شاعران فارس و عرب در این زمینه‌ قلم فرسایی نموده‌اند.

همچنین تضاد (دولت اسرائیل و دولتهای عربی) – تضاد (دینی یهودی و اسلامی) – تضاد زبانی (عربی و عبری) که‌ مربوط دو ملت (عرب) و (بنی اسرائیلی) است، میبینم. در این حالت وجه‌ مشترک (ملت فارس) و (ملت بنی اسرائیلی) تضاد با ملت عرب میباشد.

حال این سئوال مطرح میباشد: چگونه‌ و به‌ چه‌ دلیلی سیستم فارسیزم که‌ اکنون در ایران حاکم است میرود از سوریه‌ و فلسطین در برابر اسرائیل دفاع میکند؟! فرستادند نیروی نظامی توسط دولت ایران به‌ سوریه‌ ضمینه‌ و جاده‌ هموارکردن است تا دولت اسرائیل با دست بازتر عملیات خویش را انجام دهد و حاکمیت دولت سوریه‌ را زیر سئوال ببرد که‌ توانای دفاع از خود ندارد و اسرائیل حاکم مطلق منطقه‌ میباشد، اظهار نظر وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر اینکه‌: (ایران در تلاش است تا یک حلقه‌ آتش پیرامون کشور ما برقرار کند) همان سیاست تضعیف دولت سوریه‌ است که میخواهند در آینده‌ نه‌ چندان دور در لبنان هم پیاده‌ نمایند. این طرح و سیاست پشت پرده‌ دولتهای ایران و اسرائیل میباشد که‌ زیر تبلیغات دروغین و فریبکارانهء (دشمنی ایران و اسرائیل)‌ میخواهند انجام دهند! تغیر و تحولات چند ساله‌ اخیر در حاکمیت سوریه بهترین گواه‌ میباشد.

سه‌عی سه‌قزی

8/6/2020

sai.saqzi@gmail.com

‌ 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی