"an independent online kurdish website

در فقدان آمارهای دقیق، آمار رسمی ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در ایران رو به افزایش است و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۲۹ اسفند اعلام کرد شمار مبتلایان به بیماری ویروس جدید کرونا، کووید۱۹ در ایران به ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر و شمار جانباختگان به ۱۲۸۴ نفر رسیده است.

از سوی دیگر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در توییتر خود نوشت که در هر ساعت ۵۰ نفر در ایران به کووید۱۹ مبتلا می‌شوند و هر ۱۰ دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست می‌دهد.

این درحالی است که درباره صحت آمار اعلام شده توسط جمهوری اسلامی تردیدهای بسیاری وجود دارد و حتی رئیس سازمان نظام پزشکی ایران آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را رد کرده است.

پیش از این مقامات ایالات متحده بارها نسبت به پنهان‌کاری و دروغگویی مقامات جمهوری اسلامی هشدار داده بودند. از جمله وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت: «مقامات ایران به جای برنامه برای کمک به مردم و قبول کردن کمکی که به آن‌ها پیشنهاد شده، برای چند هفته در مورد ویروس ووهان دروغ گفتند.»

مایک پمپئو تاکید کرد: «رژیم ایران از قبول مسئولیت ناکارآمدی شدید و رفتارهای خطرناک در قبال مردم خودش شانه خالی می‌کند و متاسفانه مردم ایران ۴۱ سال است شاهد این دروغ‌های رژیم هستند.»

یک مقام سازمان بهداشت جهانی نیز که هفته پیش به تهران سفر کرده بود اعلام کرد که آمار اعلام شده مقامات ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.

منبع: صدای امریکا

زانیاری زۆرتر

https://www.facebook.com/watch/?v=238701153925601

 

 

 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی