"an independent online kurdish website

سه قانون گذار آمریکایی در نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از او خواستند در عمر باقیمانده دولتش از دادن امتیازات بیشتر به ایران خودداری کند.usa-3-parmantar-0

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، کوین مک‌کارتی، رئیس اکثریت جمهوری‌خواه این مجلس، و اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس این نامه را سه شنبه، ۲۲ نوامبر، نوشتند.

آنها در نامه خود خطاب به باراک اوباما گفته اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، سزاوار آن است که فرصت داشته باشد سیاست آمریکا در قبال ایران را ارزیابی کند بدون اینکه دولت اوباما اقدامات بیشتری را در مورد ایران به اجرا بگذارد.

سه قانون گذار آمریکایی در نامه خود گفته اند که اقدامات بیشتر دولت اوباما در مورد ایران می تواند قابلیت دولت ترامپ برای اتخاذ سیاست مورد نظر خود در قبال ایران را پیچیده کند. آنها از رئیس جمهوری کنونی آمریکا خواسته اند که از اقدامات بیشتری که با هدف توسعه سرمایه گذاری بین المللی در ایران صورت می گیرد، و یا تغییر از رژیم فعلی تحریم ها علیه ایران، خودداری کند.

این نامه در حالی داده شده است که دولت باراک اوباما اخیرا برای شرکت ایرباس مجوز فروش ۱۰۶ فروند هواپیمای تجاری به ایران را صادر کرد.

منبع: صدای امریکا

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی