"an independent online kurdish website

همه با هم در اول دی ماه ،  صدای زندانیان سیاسی ارومیه خواهیم شد!zindan_siasi

مردم آزادیخواه کردستان

یک ماه از اعتصاب 29 زندان سیاسی کرد در زندان مرکزی ارومیه می گذرد. با وجود تمامی تهدیدهای مسئولان امنیتی و زندانبانان، اراده این فرزندان قهرمان کردستان به زانو درنیامده و همچنان راسخانه خواستار عملی شدن مطالباتشان هستند. مطالباتی محدود که حتی قوانین خود جمهوری اسلامی نیز، مسئولان زندانها را مقید به رعایت آن کرده است.

 

خواسته این زندانیان چیزی نیست جز تفکیک آنها از زندانیانی که مرتکب جرایم دیگری شده اند. خواستی مشروع که طبق  ماده های 7 و 8 آيين‌نامه نحوة تفكيك و طبقه‌بندي زندانيان به شماره 16523/85/1 ـ 9/9/1385 حاوي 17 ماده و 9 تبصره كه در تاريخ 9/9/1385 به تأييد و تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، در چارچوب قوانین و آیین نامه زندانهای جمهوری اسلامی هم می باشد. ولی مسئولان زندان برای تحت فشار قراردادن هرچه بیشتر زندانیان سیاسی از این عمل سر باز می زنند.

 

وحشی گری و شکنجه های ضد بشری و قرون وسطایی در زندانهای جمهوری اسلامی دیگر برای همگان امری بدیهی و آشکار است و مسئولان امنیتی زندان و ضابطین قضایی بدون هیچ محدودیتی زندانیان را مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار می دهند، گزارش های رسمی خود مسئولان و خاطرات زندانیان سیاسی مؤید این ادعاست.

 

٢٩ فرزند ملت نستوه کرد، یک ماه است که برای خواستی حداقلی دست به اعتصاب غذا زده اند، اعتصابی که بدون شک آخرین گزینه  آنان برای تحقق حداقلی از حقوق تضییع شده اشان است. تعدادی از آنان به علت شدت فشار وارده از اعتصاب به بیمارستان و امکان درمانی منتقل شده اند، اما هنوز برای تحقق خواسته هایشان مقاوم و با اراده ایستاده اند. این زندانیان کسانی هستند که برای حقوق و کرامت انسانی و ملی خویش از هر فداکاری دریغ نکرده اند و امروز وظیفه ماست که از این قهرمانان ملی حمایت کنیم.

 

ما به عنوان جمعی از فعالان حقوق بشر، دانشجویی، مدنی و … کردستان ایران، ازتمامی مردم کردستان، نهادها و سازمانهای حقوق بشری، فعالان مدنی و سیاسی و  احزاب سیاسی کردستان می خواهیم که از زندانیان سیاسی محبوس در زندان ارومیه ، حمایت کنند. همصدایی و همبستگی ما در روز دوشنبه، یکم دی ماه  و همصدایی  ما در این روز به عنوان روز اعتصاب سراسری برای همبستگی با زندانیان سیاسی زندان ارومیه می تواند، اراده ملی و همبستگی ملی ما را برای همگان و حکومت ایران آشکار کند.

 

٢٨ آذر ١٣٩٣

 

جمعی از فعالان مدنی و حقوق بشر کردستان

zindani_siasi

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی