"an independent online kurdish website

وجدان های بیدار جامعه جهانی!kebudwend-01

 

همانگونه که همه مطلع هستید گروه مسلح ستیزه جوی موسوم به داعش در یکی دو سال گذشته بر بخش هایی از سوریه و عراق مسلط شده و متاسفانه طی چند ماهه اخیر حملات گسترده دامنه دار و جنایت باری علیه مردم مناطق کردنشین در شمال عراق و سوریه آغاز کرده است. این گروه تروریستی پس از آفریدن فجایع و جنایات متعدد علیه اقلیت های مذهبی بویژه کردهای ایزدی مذهب در سنجار و شنگال و قتل و کشتار و تجاوز و به بردگی گرفتن صدها زن و کودک و آواره کردن ده ها هزار نفر از آنها و همچنین حمله به مسیحیان و شیعیان و سپس تهدید و حمله به مناطق تحت حاکمیت اقلیم خودمختار کردستان، این بار حملات و تجاوزات خود را در سوریه بویژه بر روی مناطق کردنشین شمال و شمال شرقی این کشور متمرکز کرده است، بطوریکه شهر کوبانی و 400 روستای حومه آن از چند ماه پیش تحت محاصره فاجعه آمیز گروه تروریستی داعش قرار گرفته و اقدامات غیرانسانی و حملات وحشیانه مبتنی بر قتل و کشتار این گروه منجر به تخلیه 160 روستا و فرار ده ها هزار نفر از مردم شهر کوبانی و روستاهای اطراف  به سمت مرزهای ترکیه شده است. 

در همان حال صدها نفر از زنان و کودکان آواره شده ،قربانی جنایات تازه داعش شده و ده ها نفر از رزمندگان مقاومت شهری و نیروهای وابسته به یگان های حمایت از ملت کرد، توسط نیروهای داعش کشته شده و یا پس از اسارت به شکل فجیع و وحشیانه ای سر بریده شده اند.

وجدان های بیدار جهان؛ گروه مرگ آفرین داعش هم اکنون در حال کشتار و جنایاتی جدید در کوبانی است. پیش از آنکه شهر کوبانی به اشغال این گروه درآید و فاجعه انسانی به دیگر فجایع جامعه بشری افزوده شود، به یاری مردم تحت محاصره این شهر بیایید و  هر آنچه که در توان دارید برای نجات مردم گرفتار کوبانی که نجات بشریت است دریغ ننمایید.  

 

محمد صدیق کبودوند

 

چهارشنبه 9 مهر 1393

1 اکتبر 2014

 

نویتـرین هەواڵ و بابەت


فارسی